HOME  |  FILM   |  KSIĄŻKA  |  PODRÓŻE

środa, 13 marca 2013

'must-see' i inne musty

Dziś dwie listy, takie nad którymi trzeba popracować, zwłaszcza nad tą drugą :|


50 filmów, które musisz zobaczyć przed śmiercią:

1 Apocalypse Now – Czas Apokalipsy P (na podstawie: powieści Josepha Conrada "Jądro ciemności")
2 The Apartment - Garsoniera
3 City of God – Miasto Boga
4 Chinatownreż. Roman Polański
5 Sexy Beast
6 2001: A Space Odyssey – 2001: Odyseja Kosmiczna P
7 North by Northwest – Północ – Północny zachód (reż. Hitchcock) P
8 A Bout de Souffle – Do utraty tchu (z Richardem Gerem)
9 Donnie Darko P
10 Manhattan (reż. Woody Allen)
11 Alien – Obcy P
12 Lost in Translation  - Między słowami P
13 The Shawshank Redemption – Skazani na Shawshank
14 Lagaan: Once Upon A Time in India  - Lagaan: Pewnego razu w Indiach
15 Pulp Fiction (z Travoltą) P
16 Touch of Evil – Dotyk zła
17 Walkabout
18 Black Narcissus – Czarny Narcyz
19 Boyzn the Hood – Chłopaki z sąsiedztwa
20 The Player - Gracz
21 Come and See – Idź i patrz (ZSRR)
22 Heavenly Creatures – Niebiańskie Stworzenia (rez. Peter Jackson)
23 A Night at the Opera – Noc w operze (bracia Marks)
24 Erin Brockovich P
25 Trainspotting P
26 The Breakfast Club – Klub winowajców P
27 Hero P
28 Fanny and Alexander – Fanny i Aleksander P
29 Pink Flamingos – Różowe Flamingi
30 All About Eve – Wszystko o Ewie
31 Scarface – Człowiek z blizną
32 Terminator 2 P
33 Three Colours: Blue – Trzy kolory : niebieski
34 The Royal Tenenbaums – Genialny klan P
35 The Ladykillers
36 Fight Club – Podziemny krąg P
37 The Searchers – Poszukiwacze P
38 Mulholland Drive
39 The Ipcress File – Teczka Ipcress
40 The King of Comedy – Król komedii
41 Manhunter – Łowca / Czerwony smok (prequel Milczenia Owiec)
42 Dawn of the Dead – Świt żywych trupów
43 Princess Mononoke – Księżniczka Mononoke P
44 Raising ArizonaArizona Junior
45 Cabaret - Kabaret
46 This Sporting Life – Sportowe życie
47 Brazil
48 Aguirre: The Wrath of God – Aguirre, gniew boży
49 Secrets and Lies  - Sekrety i kłamstwa
50 Badlands

ORAZ



No cóż, na swoją obronę mam tylko tyle: większość tych książek nie przeczytałam, ale widziałam ich ekranizacje. 


Listy te pochodzą z INTERNETU :D Gdybym je sama układała, wyglądałyby zgoła inaczej. Może innym razem. 


Proszę się przyznać, jak u Wy stoicie z tym? 

2 komentarze:

  1. o ile z listą książek mogę się zgodzić, też mam w tej kwestii sporo zaległości :/ niestety lista filmów to dla mnie jakaś masakra ;) połowy nie oglądałam i nie mam zamiaru :P wracając do książek, gorąco polecam "Buszujący w zbożu" i "Chłopiec z latawcem", a przyznaniem się do nie przeczytania dwóch najlepszych powieści Garcii Marqueza dźgnęłaś mnie prosto w serce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No lista filmów jak napisałam z neta jest :D Może powinnaś swoją stworzyć ;)
      A za Marqueza przepraszam. Ale wciąż czytam książki, więc kto wie kto wie :D

      Usuń